Supersaturday!

Lördagen kommer att börja med att jag kliver upp c:a 06:00. 07:40 är jag på jobbet som vanligt. Kör så det ryker till 16:00. Därefter en promenad till infektionsavdelningen på NUS för att sammanstråla med "The Stoffmeister". Vi kommer då att framrycka till Gammliahallen för att se Umeå Comets vs. 08 Stockholm i svenska dambasketligan. Självklart har jag varit sådär lagomt charmig som jag, faktiskt, kan vara ibland och fått en gratis biljett av en av spelarna i Comets. Jag vet inte hur jag gör det, men det funkar. Som en liten bonus är hon bra snygg och verkar trevlig också. Umeå måste vinna matchen, annars blir det kvalspel. Inte önskvärt. Kvällen är dock lite gråzonaktig. Jag måste kolla med AutomatkarbinAlbin hur han och hans polare ska göra med det planerade partajandet. Fast risken finna att jag kan vara rätt så trött efter dagens eskapader. Vi får se.

Idag har jobbet verkligen testat mina mentala gränser. Det känns som att det enda som har hänt är att jag har tagit hand om problematiska kunder. En sa t.o.m. att han ville slå ihjäl mig. Jag lät det gå för en gångs skull då jag var för less på honom för att börja tjaffsa på allvar. Två överförfriskade damer sa att jag såg ut som Bruce Willis och blev kära i mig......... Va fan gör jag för fel?! Det var bara två av många händelser. Orkar inte skriva om allt. Nu till något positivt: Jag har fått tag på två flaskor av en mycket ovanlig öl. Brooklyn Black Ops! En legend som finns utan att finnas. Den har släppts i ett litet parti (600 flaskor) efter påtryckningar från många människor och den går åt snabbt värre. Sverige är det enda land utanför USA som ska sälja den. F.ö. så finns den bara på vissa speciellt utvalda restauranger i USA. Inte det billigaste, men skall verkligen sparas till ett speciellt ögonblick. Den kommer att förgylla den lilla samlingen jag har byggt upp. Balla saker, gott folk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0