Trött, men väldigt nöjd.

Åter i stugvärmen efter en minst sagt givande dag. Jobbet flöt på. Träffade Enar och hans tjej för första gången sedan minst 6 månader. Nu ska vi verkligen ut och ta en öl en dag har vi nu lovat varandra. Snacka lite ungdomsminnen m.m. Jag var dock riktigt trött idag. Gick och la mig innan tio igår kväll. Vaknade sen när det fortfarande var mörkt ute. Ingen fara tänkte jag. Klockan är nog 5-5:30. Jag kände mig utvilad och tänkte stiga upp för en dusch och lite frukost. Då vände jag mig om och kollade på klockan......... 23:45!!! Jag hade inte ens sovit i två timmar. Natten var förstörd. Somnade till slut om vid 4 tror jag. Dock så är sådana småsaker ett större hinder för mig.
Efter jobbet gick jag och Simon till Gammliahallen för att se Umeå Comets vs Eos Lund i svenska dambasketligan. Gratis inträde tack vare våra kontakter. Umeå, som var piskade att vinna, vann till slut med 65-56 efter en väldigt stark sista quarter. Bra match med bra publik. Simon vann ett badlakan på några lotter vi köpte. Jag vann inte ett skit.......

Nu sitter jag och myser med en kopp saffransté och lyssnar på Henry Mancini. Han, Ennio Morricone och John Williams är de absolut bästa kompositörerna inom filmvärlden. Inget snack om den saken.
En av min absoluta favoritfilmer. "Breakfast at Tiffany´s", en genomball rulle. Audrey Hepburn är vacker och Mickey Rooney är rolig som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0