Veckan?

Det har varit lite segt med bloggandet under veckan. Jag har jobbat mycket och har inte haft mycket att berätta om. Det har varit det vanliga med jobb och fritid. Iof så blev jag kallad chef för c:a 10 sek av en stamkund innan jag nekade honom. Jag är och förblir lika ball som vanligt. Senare efter jobbet satt jag kvar ett tag på kontoret efter jobbet och gjorde en del viktiga telefonsamtal (för att få tag på en ersättare till en sjukling), dock utan succé. Morgonen efter var chefen tillbaka och tio minuter senare var problemet löst. Hon är inte chef bara för att..... Hon ÄR bäst!
Chefen ger mig mer jobb och det älskar jag. Idag satte vi oss ner och gick igenom vissa delar av datasystemet. Det krävs lite mer träning antar jag, men mycket handlar om logiskt tänkande. Och det är jag bra på. Men jag är nöjd att jag får mer och mer förtroende. Det bästa var att i lördags fick jag ta hand om något mycket stort, och det gick mycket bra. Pluspoäng på Jazzmans sida. Tyvärr kommer jag missa övningen i arvidsjaur med jägarbataljonen senare i februari då jag anser att jobbet är mycket viktigare. Vidare så har jag varit där förr och jag har gjord de vinterövningar som skall ske där. Vintern är, trots allt, min vän.

En liten sak innan jag avslutar. Fråga aldrig, jag repeterar ALDRIG, efter mousserande vin eller champagne på bag in box på Systembolaget. Har ni någonsin pluggat högstadiefysik så förstår ni varför. Jag fick den frågan senast idag och jag hade mycket svårt att hålla mig för skratt. En sådan box skulle explodera direkt. Har ni en sodastreamer så kan ni fixa sånt hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0