Bra träning...

Innan jag skriver mer så ska ni veta att jag, enligt tidigare inlägg, hatar våld av alla dess slag. Jag är den minst våldsamma personen som jag har lärt känna. Jag har aldrig varit i ett slagsmål då jag alltid har talat mig ur det, och det är jag otroligt stolt för. Förvisso så är jag bara människa och jag känner en del tillfredställelse av att träna. Stridsvagnar älskar jag (dubbelmoral?), men idag så handlar det mer om hombre á hombre. För mig så handlar livet om att leva i nuet och kanske en dag i framtiden. Därför vill jag ha åtminstone lite kunskap om hur man tar hand om sig själv. Ekonomi, vänner etc. är en helt anan fråga.
Krav Maga var något jag aldrig hade hört talas om. Dock så har det ändrats. Krav Maga är, i min mening, ingen kampsport. Nä, inte ens enligt instruktörernas åsikt. Det finns inget gradsystem inom det. Jag har tränat det ett tag och det är rent självförsvar. Utvecklat av israeliska specialstyrkorna så har det blivit mer och mer populärt. Vem som helst kan träna det. Det är bra att veta grunderna om man har oturen att bli överfallen. I grunden handlar det om att attackera motståndarens svaga delar. Denna video är lite överdriven och visar de mer extrema sidorna av Krav Maga. Dock så ser ni lite av helheten. Ingen är stålmannen. Det första som ska hända är att man ska ge upp. Det finns ingen skam i det. Funkar det inte............. Tro inte på allt ni ser................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0