Det blåser lite.

Ja, gott folk, det blåser ganska rejält här i Umeå. Redan i morse när jag gick till jobbet var vinden ganska tilltagen. Efter jobbet när jag gick hem hade jag motvind och snön låg i drivor hela jäkla vägen hem. Det var småspik i som rammade mitt ansikte konstant. MEN! Snöstormar bygger karaktär! Redan som liten pojk älskade jag snö, minusgrader, och vind. Detta har inte ändrats........... sådär jättemycket. Att pulsa fram i drivorna när man inte ens ser handen framför sig är, tro det eller ej, ganska småmysigt. Omvärlden existerar inte! Det är bara jag och mina steg efter steg efter steg.

Nu sitter jag och ser Landet brunsås på SVT2. Har ni inte sett det så snälla gör det! Nu kanske en del förstår varför jag jagar och älskar att äta viltkött. Det finns inga tillsatser i sånt. Ett gäng färskpotatisar och en schysst älgstek regerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0