En helt vanlig söndag........

Du kanske sover en timme längre än vanligt. Du äter inte frukost, eller lunch för den delen heller. Du äter en stadig brunch istället. Du läser tidningarna på nätet och kanske orkar kasta ett öga på mailen. Du tar en långpromenad och äter en mysig middag med nära och/eller kära. Kvällen avslutas med Bingolotto och tidigt i säng, laddad för en ny vecka.

Så kan man kanske tolka min helt vanliga söndag. Sova lite längre? Check! Brunch? Check! Läsa tidningar och mail? Check! Sen slirar jag lite om vad som hände resten av dagen. Jag skulle infinna mig på ett möte någon gång under dagen. Jag fick reda på att det var kl. 19:00. Så jag tog mig en långpromenad ner till regementet, där mötet skulle vara. Ingen var där och allt var nedsläckt. Det var bara att göra helt om och knalla hem. Väl hemma fick jag reda på att mötet var kl. 09:00. Trevligt att inte bli informerad. Dock så var promenaden klart givande. Att promenera och jogga är, för mig, meditation.
Väl hemma avslutas dagen med en vegetarisk omelett, filmen "Something´s gotta give" och läsandes vår kokbok. Att vår kokbok inte fått Nobels litteraturpris är en gåta.
Imorrn blir det nog en ball thaigryta eller fisksoppa. Gott gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0