I väntans tider.......

Jag går runt här i lägenheten och är göralös. I natt är det JVM semifinal mot USA. Klockan tickar väldigt sakta. Det känns som att uppleva en film av Ingemar Bergman. Det där tunga klickandet från moraklockan som alltid ska finnas med och göra känslan ännu mer grå och trist. Men, fy den som ger sig! Som tur är så har jag Per Morbergs nya bok "Scenen, livet och konsten att laga mat". Den, ett glas av min mormors hemmagjorda svartvinbärssaft och en kantarellmacka så är kvällen räddad. 

Vargjakten har också dragit igång. Vilken jäkla soppa det har blivit. Alla skyller på varandra för att det har skjutits för många djur i vissa län. Jag säger varken bu eller bä till vargjakt då jag inte har haft någon kontakt med en varg. Dock så kan jag förstå att känslorna kan svalla över i båda lägren. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0