Kanske........... Kanske inte......

Ok! Så här ligger det till. En kanadensisk kompis till mig i London är kock. Vi jobbade samtidigt på The Dorchester i London och han gjorde matmenyn till vår nyöppnade bar. Nu har han egen catering och har bl.a. jobbat för engelska kungahuset (eller drottninghuset om ni vill) och diverse tunga celebriteter. Med andra ord så är killen en av de bästa. Han lirade hockey i NHL med Buffalo Sabres innan en skada tvingade honom att lägga skridskorna på hyllan. Nu under JVM så har det haglat skymfer mellan oss. Givetvis med glimten i ögat, men ändå.......
Hur som haver så pratade vi på skype i över en timme igår natt. Han ska öppna en egen lyxrestaurang antingen i Dubai eller New York. Han behöver en manager för loungebaren som kommer att finnas där. Han hade tänk på mig och slog då en signal. Han vill att jag ska vara just den managern när stället väl öppnar. Just nu är det på planeringsstadiet, men de har hittat vissa finansiärer. Det kommer nog dröja minst ett år innan allt är klart. Det kommer att bli sanslöst bra. Hans konster i köket är, minst sagt, fenomenala! Jag vet att om jag accepterar så handlar det om enormt hårt jobb det första året. Minst 12 timmar per dag, 6-7 dagar i veckan. Som tur är har jag varit med om att öppna lyxbarer förut, både i London och Madrid. På The Ritz i London var jag med om att skapa cocktailmenyn. Roligt, men krävande. Tar jag jobbet kommer jag att samla ihop några av de bästa bartenders i världen. Tack Ronnie Scott´s för det. Det kommer att bli ett jäkla dream team!
Men nu har jag en beslutsångest som heter duga. Det är, som sagt, bara på planeringsstadiet. Jag trivs här i Sverige och jag älskar närheten till skog och det norrländska klimatet. Å andra sidan handlar det om mycket pengar och ett liv tillbaka i glamouren. Jag har lovat en kompis hemma i Sollefteå att om det händer så ska han följa med. Ung och lovande bartender med hjärnan i harmoni med själen. Jag kommer att uppdatera er senare angående detta ämne. Jag ligger nog vaken för andra natten i rad och bara tänker...........


Den enormt begåvade Cat Stevens (Yusuf Islam). Min favorit av denne man. Inte världens bästa ljudkvalitet men det är upplevelsen som räknas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0