Lite småpurken.

Rök ihop med en kompis på telefon idag under lunchrasten. Jag blir aldrig förbannad. Irriterad och sur kan jag bli, men högst ett par minuter. Men idag blev jag lagomt förbannad. Det slutade med att han la på när han själv pratade. Vad är det som är så svårt med att lyssna? Jag har gjort ett snedsteg och det ska tamejfasen ältas i om och om igen. Det var inget stort fel jag gjorde, dock så lät det som jordens undergång. När någon ber mig om ursäkt så godtar jag alltid det och sen är det vatten under bron. Problemet är att han inte ser sina egna fel. Ingen är felfri, det handlar bara om att acceptera felen och försöka göra något åt det. Ger någon mig ris och ros så tar jag åt mig till 100%.
Hur som helst så märker mina medarbetare när jag är på dåligt humör. De får aldrig lida för det. Jag skulle aldrig tillåta det. Dock så sa de, mycket ironiskt, att jag inte skulle få haffa en snattare idag. Det skulle bara bli synd om snattaren. Usch, det låter som jag är världens våldsidkare. Nä, gott folk, jag är freden personifierad. Jag hatar våld och grymhet i alla dess former.

Nu till lite roligare ögonblick under dagen. Eller först ett par jag skulle hjälpa med dryck till sin middag senare ikväll. Jag gav dem råd och uppmuntringar under tio minuter. De fick inte tummen ur arslet och bara gnällde. Om man inte vill ha hjälp så ska man inte be om det. Tillslut tog de ett vin jag hade rekommenderat redan i början. Pust och suck! Jobbigt att vara expert.
Okej! Några roliga moment:

En man och hans dotter (c:a 5) kommer till kassan. Medan han betalar tar jag en klunk vatten ur min sportflaska. Hans dotter tittar på mig med stora ögon ett litet tag innan hon helt plötsligt ser skitarg ut och utbrister, ganska högljutt: -"Är det öl du dricker"?
Hela kön börjar skratta och vattnet sprutar ut genom både min mun och näsa. Jag förklarar för henne att det är vatten eftersom jag inte får dricka öl på jobbet. Hon blir lite gladare.

Jag och en medarbetare står och slöar (för en gångs skull) vid en av datorerna. En annan medarbetare går förbi och säger:
Medarbetare 1 (ironiskt): -"Men, Jonas! Står du här och sover"?
Jag: ".......Uh......"?
Medarbetare 2 (lagomt sömnig): "Jonas sover aldrig. Han är soldat. Han tempoväxlar".

Ännu roligare nyheter! Chefen och dennes fru ska få barn i juni! Jäklar vad roligt. Chefens fruga kom förbi på jobbet på eftermiddagen. Jag bara sträckte ut armarna och skrek mamma! Sen satt jag med henne en stund och pratade. Undrade mest om hon har blivit en folkilsken jäkel nu när hon mår pyton på morgonen och lite annat. Vilka fina föräldrar de kommer att bli. En riktig glädje i bodegan! 

Funderar på att infoga en ny låt, men det får vara. Nu överväger jag att skriva en lista på mina drömband. Ett dreamteam inom grenarna Jazz, Blues, Rock, Metal och klassiskt. Alltså ett band i varje gengre med mina favoriter. Har redan börjat på mitt all-star jazzband. Skitsvårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0