När jag ändå är på Blueshumör.....

.....då är denna spelning rent ut sagt jävligt(!) bra! Eric Clapton (läs gärna hans självbiografi. Sanslöst bra och enormt rörande), Buddy Guy och BB King! Behöver man säga mer? Kanske jag saknar några som Muddy Waters och Nina Simone (hon kommer förresten även in på min jazzlista). Vidare så anser jag att Steve Jordan är den bäste bluestrummisen. Möjligtvis är Rolling Stones Charlie Watts lika bra. De kan båda hantera alla vinklar av Blues. Min favorit bland bassisterna är lite svårare. Men jag har lyssnat och jag känner mycket för Ernest Crawford och/eller Norman Watt-Roy. Valet är tufft, minst sagt. Nästa uppdrag blir Jazz.....
Jag hoppas verkligen jag inte har så här mycket fritid?! Det känns ändå som att jag inte är hemma så mycket............ Osynkat som fasiken från mitten, men skit samma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0