Sweet, dude!

Idag handlar det mest om att fundera i ett vertikalt läge. Jag har varit ut och tittat på fenomenala snöformer här i umeåskogen. Imorgon blir det till att resa hem för en veckas jakt på toppfågel. Underbart! Tydligen så har en av sveriges största lodjur sprungit runt på mina jaktmarker nu över nyårshelgen. Jag ringde till jaktledaren och han sa att det handlar om ett monster. Jag ska ta med mig kameran och se om jag inte kan spåra überkatten. Jag anser att lodjur är ett av världens vackraste djur. Bara snöleoparden kan mäta sig med den. Nu är det slut på rådjursjakt, så katterna får mer än gärna hoppa runt i ägorna.

När jag ändå är inne på snöleoparder....... Inte världens bästa video, men ändå...... Bra låt. "China roses" med Enya.

 

 




Ett utbildningsmärke jag fick i lumpen. Det är "Arctic soldier". Vi fick det efter ett antal månader i vinterförhållanden och diverse praktiska och teoretiska utmaningar. Det är en snöleopard på märket. Min årskull var de första som fick det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0