Reunion.

En sanslöst rolig helg börjar lida mot sitt slut. Klev upp klockan 05:30 på lördagmorgonen för att sen jobba fram till 16:00. En pizza med en kompis innan jag gick hem för att duscha och byta kläder. Sedan en taxi till en kompis jag inte har umgåtts med på c:a 12-13 år. Vi sitter på hans balkong sippandes cuba libres och tittar på ett soligt och vackert Umeå. Vi pratar om minnen och skrattar gott och mycket. Fantastiskt roligt att träffa Ö igen. Sen går vi till Allstar för en god middag, ett par öl och Spanien - Paraguay. Fy fan vad glad jag blev efter David Villas flippermål. Mitt hjärta stod still för några sekunder innan jag exploderade i jubel. Tårarna kom nästan fram, jo så starkt känner jag för mitt älskade Spanien. Sydamerikanerna vid bordet bredvid blev inte glada och sa några syrliga kommentarer på spanska till mig. När jag hade återhämtat mig från glädjen vände jag mig om och svarade gladeligen på deras skymfer, givetvis på deras modersmål. De blev aningen paffa.
Efter detta så begav vi oss till TC för att inmundiga några öl och mingla. När c:a en timme hade passerat ropade någon på mig från VIP avdelningen. Nu blev jag paff. Där sitter en snubbe från Undrom jag inte har träffat på ett bra tag. Jag och Ö satte oss ned med honom hans sällskap. Sen barkar det ur totalt. Det slutar med att vi är fyra f.d. undromsbor som sitter och pratar. Vi har inte setts på flera år och då var ålderskillnaden ett hinder. Inte nu, vi är alla vuxna individer nuförtiden. Jäklar vad vi hade det roligt. När TC stängt så tog vi alla en taxi tillbaka till Ö och hade efterfest och pratade till klockan slog 7 på morgonen. Sen somnade vi alla överallt i hela huset. Jag lyckades blåsa upp en madrass på ett par minuter. Mycket nöjd med det, men mina lungor höll på att explodera. De andra var mycket imponerade.
Idag var alla slitna, men mycket nöjda. Jag åt kebab med Ö och S för att nu sjunka ner i min soffa och kolla lite TV innan det blir tidigt i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0