So far....

Min familj var här i helgen på besök. Alltid lika roligt och uppskattat. De gav mig ett mycket fint matbord med tillhörande stolar. Så fort det lugnar ner sig på jobbet så ska jag lägga all min energi och pengar på att skapa ett mer mjukt hem istället för den hårda ungkarlslya jag nu bor i.
Anyhoo, jobbet är som det är. Jag älskar det, men nu under sommaren kan jag leva utan den anstorming av norrmän som alltid infaller i juli. Jag förstår varför vi svenskar skämtar om våra grannar västerut.
Dock så fick jag ett infall igår. En jobbarkompis till mig tyckte att jag skulle ner till rådhusparken för att uppleva lite livemusik. Hennes lillebror spelar i ett band som heter Mates of mine. Jag var lite skeptisk att gå ner dit för att sömn var en bristvara vid det tillfället. Men jag ångrar inte en sekund av kvällen. Vilket jäkla bra band! Vi satt i gräset längst fram och diggade. Inte direkt min musiksmak, men jag uppskattar bra musik när jag hör det. Dessa grabbar har jobbat hårt här i Sverige och i Brighton (UK). Idag gick jag och köpte deras senast skiva och den är skönt bra.
En låt från dem och sen en annan ny favorit från Hoffmaestro. Ett av, enligt rykten, världens bästa liveband. Skön musik när man vill varva ned ett par våningar. Inte alltid Slipknot och Metallica fungerar.......





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0