Det går väl la gött?

Jo, roséprovningen med kunderna gick bara bra. Fullsatt och med en mycket bra publik. Roséviner är inte min starka sida så Ms M fick sköta 99% av snacket. Jag är, tyvärr, inte en lika stor vinnörd (hon säger själv att hon är en) som henne. Dock så är jag över medel när det kommer till röda och vita viner. Hur som haver så gick det suveränt bra. När Ms M och jag presenterade oss och gav en snabb bakgrundshistoria om hur vi hamnade på bodegan så visade det sig att några deltagare hade varit i Madrid. De håller fullständigt med mig att Madrid är enormt mycket bättre än t.ex. Barcelona. Inte fotbollsmässigt, men som stad. Jag blev genast lite smått sugen på att åka tillbaka dit. Madrid är en bra fin stad att bo i. Jag saknar Mitt Madrid lite titt som tätt.
Efter provningen var jag duktigt trött. Jobba heldag och sen en kundprovning på det tar på krafterna. Gick sen till Ms E och kollade på tv och bara tog det lugnt. Jag var nog inte det bästa sällskapet, men hon verkade förstå varför. Vi hade det trevligt och pratade ett tag. Tur att hon bor så pass nära jobbet. Jag hatar omvägar!
Idag har jag mest sovit och nu kollar jag på lite skitfotboll (Vitryssland vs Sverige). Jag förstår inte hur man kan vara så trött på en helt vanlig onsdag? När jag inte har somnat till så har jag faktiskt kokat pasta och stekt en korvbit. Sitter och kollar på några äpplen just, men orkar inte gå till fruktskålen. Jag har ändå lyckats hitta ett fantastiskt musikstycke. "The last of the Mohicans" är en riktigt bra rulle, men jag har aldrig riktigt lyssnat på dess soundtrack. Fel av mig! Jag vet vad filmmusik kan göra och varför detta stycke har undgått mig är ett sant mysterium. Långt, men underbart.


Kommentarer
Postat av: Stoffe

du har så rätt! bra film och grym musik.



Dem va äkta jägarsoldater på den tiden.

2010-06-03 @ 11:45:08
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0