Jobb!

Nu har det varit högtryck på jobbet. Jag har fått mer och mer ansvar och stormtrivs med det. Min självsäkerhet ökar för varje dag. Ibland så kännst det som jag bara vill sjunka igenom golvet och försvinna, men det finns ljuspunkter som suddar ut allt det negativa. Mina jobbkompisar är riktigt duktiga och fantastiskt roliga att få jobba med. Så till alla kunder. Häromdagen kom det förbi en ung kille som skakade min hand och gav mig en snabb kram. Han sa att han var tacksam över att jag jobbar där jag gör. Efter ett par sekunder fattade jag att det var killen som fick ett otäckt anfall i butiken för några veckor sedan. Han var imponerad att jag kommer ihåg hans namn, men det är väl svårt att glömma när man sitter med honom samtidigt som man ringer 112. Kommer aldrig att glömma dessa 15 minuter innan han slutade krampa och vaknade till. En person som får såna attacker är inte lätt att hålla fast och se till att han/hon inte biter sönder hela munnen. Hur som helst så verkade han vid gott mod och ska nu till veckan in och röntga hjärnan. Jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Han har lovat att komma förbi på jobbet och uppdatera mig.
En annan rolig anekdot från så sent som idag. Två medelålders män som jag aldrig har sett tidigare kom in strax efter vi hade öppnat och handlade. De verkade lite för svajjiga, men den som satt i kassan bedömde att de skulle få handla. Någon timme senare kom de tillbaka och skulle handla igen. Nu satte jag stopp för dem. De blev inte glada och började tjaffsa. Den ene sa att den andre har ont i ryggen så därav hans konstiga kroppsspråk. Sen säger han att han också har ont i ryggen så därför har han samma problem. Jag frågar då vad oddsen är för det. Till slut så går de iväg som två mindre nöjda människor. Ytterligare några timmar senare så kommer en kollega fram till mig och säger att dessa två herrar nyss har ringt och klagat på mitt beteende och att jag hade nekat dem. De hade sagt att de kunde förstå om det hade handlat om två onyktra 20-åringar, men absolut inte två världsvana män som dem. Det bästa är dock att min kollega kunde knappt hålla sig för skratt i telefonen då de sluddrade och repeterade samma saker om och om igen. Vi får se om de kommer tillbaka nästa vecka.

Nä, nu blir det ölprovning ikväll. Ska bli riktigt roligt att testa en massa ovanliga drycker.

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Folk och fä=)

2010-06-13 @ 05:59:02
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0