Nationaldag

Sitter och ser på nationaldagsfirandet. Slås bara helt plötsligt av hur vi firade nationaldagen i Madrid. Inte lika stort som den på Irland, men jäklar vad det firades. Folk gick man ur huse och partajade. Inte lika så vilt verkar det gå till här i Sverige. Mer bara en liten vimpel i handen och se på när den där jäkla Carola försöker sjunga.
Nä, tur att mitt andra hemmalag Spanien är med i fotbolls-VM iaf. Går Spanien till final så är det jag som bokar en resa till Madrid!
En liten ljuspunkt mitt i allt elände är dock Kalle Moreaus och hans muntra gossar. Kalle må inte vara den bästa sångaren och jag må inte heller vara den som ser på melodifestivalerna, men jag diggar sången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0