Citat.

Sitter och knåpar ihop några bra citat från övningen som var. Under en övning och folk blir lite trötta så slinker det ut lite vad som helst ur människorna.

Affe: -"Jag är en ninja. Död men tystlig!"

Kapten: -"Vem här har civilt körkort till MC?"
Ingen sträcker upp handen.
Soldat 1: "JN har en MC. Kolla med honom."
Kapten vrålar till JN: -"Bra JN. Du har en MC?"
JN: -"Ja, Kapten:"
Kapten: -"Underbart! Då har du MC-kort?"
JN: -"Eeeeh........ Inte direkt......" Rycker lite uppgivet på axlarna. Hela plutonen skrattar.
Kapten: -"Va f-n! Finns det ingen som har MC-kort?"
Soldat 2: -"Jo, jag har faktiskt det."
Kapten: -"Fantastiskt! Då är du frivillig som matutdelare. Jag hatar folk med MC-kort!"

Kapten N: -"Jäklar Karlsson! Varför känner jag igen dig hela tiden?"
Jag: -"För att jag är så jäkla bra, Kapten?"
Kapten N: -"Nä, ta inte i så du skiter på dig. Jo, nu vet jag! Det är hos dig jag kan köpa billig whisky!"
Jag: -"Jo, det stämmer nog, Kapten."
Kapten N: -"Bra, då får jag rabatt hos dig nästa gång jag handlar hos dig!"
Jag: -"Ta inte i så ni skiter på er, Kapten." Kapten N gapskrattar och går iväg.

Jag: -"Soldat, akta dig för pissgropen när du springer ut till ditt värn."
Soldat: -"OK!"
Vi får order om att besätta eldställningarna och alla rusar dit. Soldaten kliver självklart rakt ner i pissgropen (som innehåller en hel del flytande materia) och ramlar omkull. Hans ena känga, socka och fot är dyngsur.
Jag: -"Då är det beslutat! Du är infartspost hela natten! Ser jag dig och din lilla pissfot inom tio meter från mig så blir jag djupt olycklig."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0