Var ligger gränsen?

Och då undrar jag inte om Norrland fortfarande är svenskt. Det finns ett klipp från youtube som jag mer än gärna kan tänka mig att lägga ut på bloggen, men då får jag nog en mindre bra stämpel på mig. I grund och botten så uppmärksammar och beundrar jag människor som har en naturbegåvning för ledarskap. Många säger att jag är en ledare och inte en chef, vilket jag tar som en enorm komplimang. Hur som haver så är jag en stor beundrare av Joachim Peiper och Michael Wittmann. Dessa två tillhörde SS Panzer (Liebstandarte AH) under 2:a världskriget. Ingen av dem var nazister. De var bara sanslöst bra ledare och befäl. Därför bestämde Ärkenöt Hitler att de skulle leda hans elittrupper inom pansar. Jag önskar jag kunde ha lika stor respekt för bl.a. Patton och Montgomery, men dessa herrar var mer intresserade av sig själva än om de som tjänstgjorde under dem. Jo, jag har läst mycket om dem också. Peiper och Wittmann blev populära bland soldaterna just för att de brydde sig om dem. Hårda direktiv men samtidigt medkänsla. Så, summa summarum, har jag bestämt att inte lägga in ett otroligt bra klipp om just Peiper och Wittmann. Jag vill absolut inte att folk ska tro att jag förespråkar invandrarfientlighet och trångsynthet. Rasister och pedofiler är nog de lägsta varelser som finns!
När vi ändå är inne på ämnet så är det snart dags för val. Roligt att SD sjunkit! Jag är inte intresserad av politik, men lite småballt är det ändå att följa partierna nu när de ska ragga röster. Alla lovar guld och gröna skogar, men jag förblir nog neutral och lyssnar på min morfars visa kommentarer........... Nä, då kan jag inte vara neutral...... De som har bäst jaktpolitik blir nog mitt val. Lika bra att stryka MP på en gång trots att jag diggar deras bossar.

Jag har, förresten, en smaskig historia om mig och Ms Keys när hon bodde på mitt hotell i Madrid. Inget snuskigt, men ändå inget för er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0