ZZZZZZ

I skrivande stund har jag inte sovit på över ett dygn (29 timmar). Övningen var otroligt givande och en, mestadels, positiv erfarenhet. Från 03:30 fram till jag-vet inte-riktigt-när tog plutonen terräng ( som vanligt blötmyrar och tät skog)och utsattes för upprepade eldöverfall från en liten, dock hård fientlig styrka. Mitt fokus handlade mest om min grupp då jag mest sprang runt och vrålade ut ordrar och såg till att de höll sina positioner. Fick dock en liten paus så jag kunde bränna av några magasin. Skjutandet är iof roligt, men att leda en grupp när alla har adrenalin upp till öronen trots att de är trötta och slitna är en upplevelse.
En extra bonus för mig var när soldaterna utvärderade oss gruppchefer och jag var den ende som de inte hade någonting negativt att säga till om. De har fortroende för mig och det är det enda jag vill. Har jag deras förtroende är jag mer än nöjd. Jag antar att det smittar av sig lite då jag visar dem samma sak och försöker lita på dem och att de kan tänka till lite själva. Men trampa mig inte på tårna för då blir jag inte glad.
Nog om glamourösa kommentarer angående mig. På eftermiddagen var alla trötta och slitna. Vi fick då order om att storma ett berg. Långa och branta backar tornade upp framför oss. Ordern att anfalla Kom och vi stormade uppför detta sattyg med full stridsmundering (som väger en hel del). Benen, lungorna och hjärtat brände värre än vad jag någonsin har kännt när vi tokrusade uppför. Jag och en av soldaterna kom först upp och väntade oss en riktig strid, men icke. Då hör vi övningsledningen skrika -"Avbryt! Eld upphör! Övningen avbryts"! Så det var bara att vända om och traska ner igen. Jäkla osis då vi kämpade så jäkla hårt uppför. På vägen ner tyckte vi att stormningen ändå var riktigt rolig så vi verkligen fick testa våra fysiska gränser under en kort tid.
Sen väntade en massa vård och utvärderingar som vanligt. Varför finns inte såna inslag i dagens coola tv-spel då det bara handlar om att skjuta?
Ett stort tack till soldaterna för en väl genomförd övning!

 

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0