Äntligen lördag.

Vaknar upp och känner mig väldigt pigg och fräsch......... Ända tills jag tittar på klockan. 04 jäkla 30?! Jo, jag vet att varje lördag kliver jag upp 06:00 redo för en ny dag på jobbet, men det här börjar gå överstyr. Det är ändå bara dynga på TV den här tiden på dygnet, så tur att det finns Youtube och läsvärda böcker. Hur som haver så är det en vacker syn som möter mig när jag tittar ut över Nydalahöjden. Snö! Jag är lycklig nu när första snön faller.
När vi ändå är inne på böcker så måste jag rekommendera att ni läser något av Roberto Saviano. Han blev världskänd med boken "Camorra" som drar ned brallorna rejält på den italienska maffian. Nu lever han under ständigt skydd efter att maffian har satt ett pris på hans huvud. Hans senaste bok heter "Skönhet och helvete". Där skriver han om sina förebilder, människor som har fått sätta livet till p.g.a. deras frispråkighet. Fantastiskt skrivet och oerhört gripande.

Vintermys:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0