Frontlinjen!

Att jobba i en centrumbodega är lite speciellt. Ta bara en dag som denna då pensionen och andra bidrag har landat i mången penningpung. Våra stamkunder upplever denna dag som ett extra stort festtillfälle och bör självklart tas i akt. Efter ett tag så blir stämningen lagomt irriterad då de nekas vidare förfriskningar. Vid dessa stunder hettar debatterna till en aning och många odödliga kommentarer fälls.
-"Jag kommer minsann tillbaka i afton och då hoppas jag att du är lika negativ som positiv!!!"
-"Men nu tycker jag att du är lite vrång. Jag är faktiskt inte påverkad, bara lite berusad!"
Etc etc...... Det är inte helt lätt att hålla sig för skratt ibland, men man måste se det seriösa i helheten.
Sen har vi de mer trevliga och vanliga medelsvensson. Jag fick bl.a. höra att jag är ruskigt snygg nu när jag har sparat ut håret lite. Sen har jag även fått höra att jag ser ut som Wolverine, vilket jag tycker är riktigt ballt!
Men imorgon är jag faktiskt ledig så jag ska göra en svulstig linsgryta, träna och bara ta det lugnt. Det är nog inte helt omöjligt att jag tar en tur förbi bodegan för en kopp java och kolla läget. Vi är lite lagomt skadade som brukar dyka upp där för en kopp té eller java trots att vi är lediga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0