Jäkligt smart!

Är hemma och förkyld. Har det sjukt tråkigt så jag kollar på SVT forum som sänder från riksdagen. Jag är inte politiskt intresserad, men något lockar ändå. Kan det bero på att SD finns med? Jag tänker inte gråta och skrika för det. Jag är självklart inte stolt över det, men det är svenska folket som har sagt sitt. Nu får vi gilla läget och "tacka" alla som röstade på SD. Ganska kul (tragiskt) att se hur mysigt de har det i riksdagen. Kanske jag ska ge mig in i den politiska banan........ Problemet är bara att jag vet inte vilka jag vill tillhöra.
Vidare i den vida världen så har några idioter släppt lös nästan 20000 minkar i Småland. Bra jobbat! Jag förespråkar inte pälsmarknaden, men dessa minkar är uppfödda i burar och vet inte hur man överlever i naturen. De kommer att lida värra nu än i burar. Jo, jag vet att det är en dubbelmoral, men så lyder den bistra verkligheten. Blir bara deprimerad av att ligga hemma och vara sjuk. Vill jobba och sluta läsa om vad som händer i världen! Tur då att Robert Broberg, Martin Ljung och Povel Ramel finns på Youtube.
Ett av Brobergs mer vågade alster:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0