November.

Snart är det dags för vinterns första månad. Så härligt att äntligen åter få hälsa Kung Bore välkommen till de norrländska skogarna.
Så vad har november att erbjuda mig?
Jo, först och främst blir det några dagar i Stockholm på utbildning med jobbet. Vinkunskap A är det som står på schemat. Tre dagar på Skarpö som kommer att spenderas med att praktiskt och teoretiskt studera vinets underbara värld. Kommer att bli mycket roligt. Tänkte också försöka hinna med att hälsa på päronen och syster.
Vidare så blir det mycket jobb. Ska hålla i en provning den sista november med temat single malt whisky. Ett område jag är väl insatt i så det kommer att gå bra.
Jag och några kompisar fundera även på att åka hem till Boteå för några dagars fågel- och småviltjakt. Det är också en bra ursäkt för mig att få hälsa på nära och kära. Vi hade tänkt bo i fäbodstugan några dagar och njuta av naturen. Hoppas att det hinner snöa ordentligt innan vi tar tag i planerna och åker dit.
Jag och Enar har planerat in en herrmiddag i början av månaden. Jag har sagt att han och Simon får fria händer att göra vad de vill med älgfilén. Jag tvekar inte en sekund att det kommer bli enormt gott. Dessa två herrar är trollkarlar i köket. Jag har lovat att stå för dryck så nu måste jag kolla in vin etc. Det blir en trerätters så ser verkligen fram emot detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0