T-minus......

En lördagskväll utan att besöka ett av stadens vattenhål är en bra kväll. Fick besök av Sniper. Han var hundvakt kvällen till ära, och det var bara trevligt. Nu vill även jag ha en hund. Tyvärr så måste egot gå före hunden så det lär dröja ett tag till. Tanken att ha en hund som följer med i skogen på fågel- eller älgjakt är svulstig. Jo, jag vet att det lär ta mången timme i skogen för träning, men varför inte?
Nu ska jag bara må gott ett tag framöver och invänta........ Ett.....två.......tre......fyra......
Det är en vacker himmel ikväll så jag tar mig nog en liten promenad och njuter av vad naturen har att ge. När jag var liten så var det roligt att lägga sig ner på marken och beskåda en stjärnklar himmel. Ikväll är det stjärnklart så jag lär nog gå till en öppen skogsdunge, lägga mig ned och njuta av luften och vad Moder Jord har att erbjuda mig. Ni som inte har upplevt detta bör testa det snarast! När du kommer hem till stugvärmen så är du en ny människa. Se bara till att du har varma kläder på dig om du ska ut i minusgrader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0