Vårkänslor?!

Ja, gott folk, vad är det som händer i björkarnas stad egentligen? Efter nogrannt efterforskande, flera studier och iaktagelser så är jag tämligen säker att det är vårkänslor i luften. Alla spatserar runt och är allmänt förälskade. Där bara jag som är immun antar jag. Jag kontrollerar ännu en gång att löven på träden verkligen är gul/röd/oranga och visst stämmer det att rent fysiskt så är det höst, men på det mentala planet är det annorlunda. Jag är förvirrad! Jag får återkomma om detta när jag har fått fram en slutsats.
Hur som helst så har söndagen inte bjudit på något överraskande. Mest pysslat, lagat mat m.m. På kvällen blev det en långpromenad med L. Mycket välbehövligt. Vi gick längs ringvägen inne i I20-skogen i mörkret. Hon undrade om jag visste var vi var. En mycket självsäker Jonas nickar och säger -"Absolut! Här är jag ofta på övningar. Jag kan den här skogen som min egen ficka". När vi kommer en bit upptäcker jag till min fasa att nån jäkel har byggt om vägar och dragit nya under sommaren. Var i h-vete är vi, är en spontan tanke som slår mig?! Mindre säker anser jag att det är nog bäst att vända om innan vi kanske får tillbringa natten under en gran. Mysigt, men inte om det är oplanerat. Till mitt försvar kan sägas att det var hon som ledde in oss på den vägen!


Kommentarer
Postat av: stoffe

hur va det med känsla för väderstreck osv befälhavaren? D:

2010-10-11 @ 08:11:27
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0