En helt ovanlig torsdag.

En äldre dam är försvunnen utanför Umeå sen i tisdags. Hemvärnet kopplades in ganska omgående och började söka igenom området. Jag skulle ha åkt ut i onsdags, men kunde inte p.g.a. jobbet hade kört ihop sig totalt. Dock så var jag och två andra från insats ute igår. Vi ingick i en vanlig hemvärnsgrupp. Som tur var så känner jag chefen för den gruppen så vi jobbade mycket bra ihop. Dock så är terrängen inte att leka med. Regn, tät skog, djupa myrar och branta nipor är f-n inte helt enkelt att genomsöka. Trots allvaret så fick vi en bra dos med träning och nu börjar planer tas fram om en hel del fysisk träning i höst. Vi tre från IP fick göra det som vi är bäst inom. Jobba hårt och länge. Vi fick ta hand om vissa områden som inte hade genomsökts.
Vill ge lite beröm till gamlingen som hamnade i vår grupp. Han stönade och pustade hårt hela tiden (visst, hans kondition var inte på topp). Jag kollade hans fötter efter första söket på morgonen och de såg ut som skit, rent ut sagt. Han visste inte ens om att man bör byta strumpor med jämna mellanrum! Trots detta så fortsatte han som en sann krigare. Jag kollade till hans fötter efter varje sök och fick han att byta strumpor och vädra tårna.
Ett stort tack till er alla som har offrat er tid till att försöka hitta kvinnan. Ännu finns det en chans!

 

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0