Septemberjakt.

Nu är jag åter i Umeå efter en vecka i byn. Jag och en kompis åkte hem för lite älgjakt m.m. Det blev riktigt lyckat. Jag fick två älgar (en kalv och en tjur) och två duvor. Sniper fick en duva och en kanadagås. Extra roligt för honom då de var hans första. Annars bjöd veckan på riktiga naturupplevelser i alla dess former. Älgar, björnar, räv, fågel och vacker omgivning. Jag ska absolut inte glömma att nämna alla nära och kära. Alltid lika trevligt att få se alla igen. Nu sitter jag här i lägenheten och funderar om jag inte ska åka tillbaka nästa helg. Man blir jäkligt sugen. Men först så måste jag överleva en vecka på jobbet. Om inte det tar kål på mig så har jag en gnutta träningsvärk efter en kort, men intensiv, fotbollssession med min kusin och två av hans kompisar igår. Jäklar vad de kan springa!
Vår tyska gästjägare, Birgit, hade inte glömt mina simövningar från förra året då jag bärgade hennes älg i en kalltjärn. Hon hade köpt med sig en jaktlikör från sina trakter som ett litet tecken på hennes uppskattning. Roligt då sådant är både gott och omöjligt att få tag på här i Sverige.
Ska snart sova. Det blev många timmar i skogen och inte alltför många timmars sömn. Vi var minst 12 timmar i skogen varje dag. En del dagar var vi ute 15-16 timmar. Det kostar vara så jäkla hård........


 

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0