Böcker.....

Har just beställt en del böcker jag vill ha. SÄPO kommer säkert höra av sig när de får reda på att jag vill läsa "Mein kampf"........ igen. Jag läste den när jag var 14-15, men nu vill jag läsa den igen. Det är så intressant vad som kan driva en människa att bli så hatisk, speciellt mot sitt eget folk. Och hur lyckades Hitler att manipulera en hel befolkning? Jo, visst var avtalen efter 1:a världskriget en faktor, men ändå. Gitta Sereny skrev en enormt bra bok om Albert Speer som förklarar en del.....
Vidare så har jag beställt en bok som heter "Recondo". Enormt bra biografi om livet som elitsoldat i Vietnam. Larry Chambers beskriver hela processen ruskigt bra. Deras slutprov var att gå bakom fiendens linjer och utföra vissa uppdrag. De är de enda i världen som någonsin gjort något liknande. Otroligt fascinerande läsning.
För att avrunda så har jag köpt "Batrachomyomachia" (Striden mellan grodor och möss) av Homeros. Jag älskar hans böcker om Troja, så varför inte testa hans vidare verk.

Läs böcker gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0